Hoe vind je nieuwe medewerkers voor je organisatie?

Hoe zet jij jezelf als werkgever op de markt? En hoe onderscheid jij je ten opzichte van je concullega’s? Het vinden van het juiste personeel hangt samen met diverse factoren zoals: social media, een pakkende vacaturetekst en een aansprekende functietitel. Deze elementen maken vaak hét verschil. En hadden jullie ook al eens aan vloggen gedacht? Ook dat behoort steeds meer tot het werven van nieuwe medewerkers. In dit artikel geven we een aantal handige tips die helpend zijn in het vinden van nieuw talent.  

Het vinden van de juiste medewerker voor jouw organisatie

Er gaat een heel proces vooraf aan het vinden van nieuwe medewerkers. Hoe vind je medewerkers en nog belangrijker: hoe vinden ze jou? Welke tools zet je in om je toekomstige medewerkers te vinden? LinkedIn, maar ook Facebook en Instagram zijn belangrijke kanalen om naast je eigen website in te zetten.

Schrijf een pakkende functietitel en formuleer een duidelijke functieomschrijving

Het vinden van het juiste type medewerker hangt samen met diverse factoren. Het is gebleken dat een pakkende functietitel intrigeert tot het verder lezen van de vacature. Formuleer daarnaast ook  een duidelijke functieomschrijving. Denk daarbij aan vragen zoals: “Hoe ziet een werkdag van een medewerker eruit?”. Sollicitanten willen graag weten waarom en waaróp ze solliciteren. Kijk ook kritisch naar de eisen die je als werkgever stelt in een vacature. Zijn eisen die je stelt écht van belang of zijn ze mooi meegenomen? Wees ook transparant en duidelijk in je vacature. Wat verwacht je van de medewerker en wat kan de medewerker andersom van jullie verwachten? Beschrijf de primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden en geef uitleg over het sollicitatieproces.

Hoe bereik je de doelgroep die je wilt bereiken? Vloggen is hot!

Organisaties worden steeds creatiever in het vinden van nieuw talent. Vloggen is hiervan een voorbeeld. Via beeld en geluid krijgt men vaak een nog beter beeld van de organisatie. Daarnaast zijn Young Professionals steeds meer op zoek naar een job die echt bij ze past. Als organisatie kun je daar op diverse manieren van profiteren. Ga daarbij uit van je eigen kracht. Als je als organisatie écht durft te staan voor wie je bent, dan spreek je ook de doelgroep aan die daarbij aansluit.

Wil je met ons van gedachten wisselen, bel of mail ons gerust!